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Publications

Prof. Dr. Feldmann

1. Books

with Christian Krug (eds.): The Popular and the Past: Popular Cultures of the Nineteenth Century, Journal for the Study of British Cultures 23 No. 1 (Würzburg: Königshausen & Neumann, 2016).

Gayatri C. Spivak, Kritik der postkolonialen Vernunft: Hin zu einer Geschichte der verrinnenden Gegenwart, Doris Feldmann and Andreas Nehring (eds.), transl. Nadine Böhm-Schnitker, Doris Feldmann, Barbara Gabel-Cunningham, Christian Krug and Andreas Nehring (Stuttgart: Kohlhammer, 2014).

with Christian Krug (eds.): Viktorianismus: Eine literatur- und kulturwissenschaftliche Einführung, Grundlagen der Anglistik und Amerikanistik, Vol. 38 (Berlin: Erich Schmidt Verlag, 2013).

with Ina Habermann (eds.): Theorising Cultural Difference and Transdifference, Journal for the Study of British Cultures 13, No. 2 (Tübingen: Narr, 2006).

with Fritz Wilhelm Neumann and Thomas Rommel (eds.): ‘Anglistik im Internet’: Proceedings of the 1996 Erfurt Conference on Computing in the Humanities, Anglistische Forschungen, Vol. 240 (Heidelberg: Winter, 1997).

Henry Mayhew, Die Armen von London, transl. by Doris Feldmann, Thomas Kestermann, Sabine Niewalda, Dirk Quaschnowitz, Oliver Rachner and Kurt Tetzeli von Rosador, ‘Die Andere Bibliothek’ Vol. 137, ed. by Hans Magnus Enzensberger (Frankfurt: Eichborn, 1996).

with Kurt Tetzeli von Rosador (eds.): Der König des Goldenen Flusses: Fünf englische Märchen von armen und reichen Leuten, transl. and with an introduction by Doris Feldmann and Kurt Tetzeli von Rosador (München: dtv, 1995).

Politik und Fiktion: Die Anfänge des politischen Romans in Großbritannien im 19. Jahrhundert (München: Fink, 1995).

Henry Mayhew, Arbeit und Armut in London, transl. by Doris Feldmann, Thomas Kestermann, Sabine Niewalda, Dirk Quaschnowitz, Oliver Rachner and Kurt Tetzeli von Rosador, KritBrit 3, ed. by Bernd Lenz, Manfred Pfister and Helga Quadflieg (Passau: Stutz, 1992).

Robert Plumer Ward, De Vere; or, the Man of Independence, in 4 vols. Edition Corvey, reprint of the 1. ed., London, 1827, with an introduction by Doris Feldmann (Stuttgart and Zürich: Belser, 1989).

Gattungsprobleme des ‘Domestic Drama’ im literarhistorischen Kontext des achtzehnten Jahrhunderts (Amsterdam: Grüner, 1983).

 

2. Essays

with Jochen Hoffmann: “Geschlecht oder Sex-Gender-Spektrum – sexuelle Identität oder sexuelle Orientierung? Konzeptuelle Modellierungen im Spannungsfeld von Rechts- und Kulturwissenschaft”, in: R. Liebold, A. Rakhkochkine (eds.): Zuordnungen in Bewegung: Geschlecht und sexuelle Orientierung (forthcoming).

“Star-Images: Ideologeme populärer Autor_innenschaft am Beispiel von Salman Rushdie und J. K. Rowling”, in: Sigrid Nieberle (Hrsg.), Litpics (Berlin: de Gruyter) (forthcoming).

“Robert Louis Stevenson: Strange Case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde (1886)”, in: Martin Middeke and Monika Pietrzak-Franger (eds.), The English Novel, 1830-1900: Text and Theory (Berlin and New York: Walter de Gruyter) (forthcoming).

with Christian Krug: “Zur Geschichte des Populären: Konzepte und Praktiken englischer Populärkultur im 19. Jahrhundert”, in: Sabine Friedrich und Dirk Niefanger (eds.), Populärkultur (Würzburg: Königshausen & Neumann) (forthcoming).

“Dickens and Spectacle”, in: Joachim Frenk (ed.), Nineteenth-Century Popular Culture. (forthcoming).

with Jochen Hoffmann, Annette Keilhauer and Renate Liebold: “‘Rasse’ und ‘ethnische Herkunft’ als Merkmale des AGG”, in: Rechtswissenschaft Vol. 1 (2018), 23-46.

with Christian Krug: “The Popular and the Past: Popular Cultures of the Nineteenth Century”, Journal for the Study of British Cultures, No. 1 (2016), 3-10.

“The Cultural Politics of Charles Dickens’s Hard Times“, in: Joachim Frenk and Lena Steveker (eds.), Charles Dickens as an Agent of Change (New York: AMS Press, 2015), 159-171. Repr. Ithaca and London: Cornell University Print, 2019, 159-172.

with Anne Enderwitz: “Nostalgia and Material Culture: Present-ing the Past in Cranford (2007)”, in: Nadine Böhm and Susanne Gruß (eds.), Neo-Victorian Literature and Culture: Immersions and Revisitations (New York and London: Routledge, 2014), 51-63.

“Dickens’ London: Die britische Metropole in der viktorianischen Imagination”, in Susanna Gaidolfi, Tobias Hirschmüller, Gerhard Wenzl and Julia Wiedemann (eds.), Metropolen: Politik – Kultur – Imagination (Würzburg: Königshausen & Neumann, 2014), 39-60.

“Das ‘Andere’ der Gastlichkeit: Zur Ökonomisierung der domestic tragedy am Beispiel von George Lillo und deutschen Rezeptionen”, in: Sigrid Nieberle and Claudia Nitschke (eds.), Gastlichkeit und Ökonomie: Wirtschaften im deutschen und englischen Drama des 18. Jahrhunderts (Berlin and New York: Walter de Gruyter, 2014), 49-68.

with Nadine Böhm-Schnitker, Barbara Gabel-Cunningham, Christian Krug, Andreas Nehring and Sabine Nunius, “Vorwort der Übersetzerinnen und Übersetzer”, in: Gayatri C. Spivak, Kritik der Postkolonialen Vernunft: Hin zu einer Geschichte der verrinnenden Gegenwart, Doris Feldmann and Andreas Nehring (eds.) (Stuttgart: Kohlhammer, 2014), 7-19.

“Urbanisierung und Industrialisierung”, in: Doris Feldmann und Christian Krug (eds.), Viktorianismus: Eine literatur- und kulturwissenschaftliche Einführung, Grundlagen der Anglistik und Amerikanistik, Bd. 38 (Berlin: Erich Schmidt Verlag, 2013), 83-98.

“Literarische Alteritätsdarstellung: Dracula”, in: Doris Feldmann und Christian Krug (eds.), Viktorianismus: Eine literatur- und kulturwissenschaftliche Einführung, Grundlagen der Anglistik und Amerikanistik, Bd. 38 (Berlin: Erich Schmidt Verlag, 2013), 155-66.

“Literatur als Business: Zur spektakulären Popularität von Charles Dickens”, in: Doris Feldmann und Christian Krug (Hg.), Viktorianismus: Eine literatur- und kulturwissenschaftliche Einführung, Grundlagen der Anglistik und Amerikanistik, Bd. 38 (Berlin: Erich Schmidt Verlag, 2013), 53-68.

with Christian Krug: “Einführung”, in: Doris Feldmann und Christian Krug (Hg.), Viktorianismus: Eine literatur- und kulturwissenschaftliche Einführung, Grundlagen der Anglistik und Amerikanistik, Bd. 38 (Berlin: Erich Schmidt Verlag, 2013), 11-23.

“Cultural Appropriations of Foreign Food”, in: Christian Huck and Stefan Bauernschmidt (eds.), Travelling Goods, Travelling Moods: Varieties of Cultural Appropriation (1850-1950) (Frankfurt: Campus, 2012), 39-43.

“Differenzen ohne Ende? Möglichkeiten und Grenzen der Differenzkategorie aus kultur- und literaturwissenschaftlicher Sicht”, in: Philipp Erchinger and Cristian Alvarado (eds.), Das Andere der Trans/Differenz (Bielefeld: transcript, 2009), 59-70.

“The Detection of the Homo Politicus: Textual/Sexual Politics in William Godwin’s Caleb Williams“, in: Lawrence J. Trudeau and Thomas J. Schoenberg (eds.) Literature Criticism from 1400-1800 155, (Bristol: Gale 2008), 216-24.

with Nadine Böhm, Barbara Gabel-Cunningham, Christian Krug, Andreas Nehring and Sabine Nunius: “‘Postkoloniale’ Übersetzung als kulturhermeneutisches Projekt: Zur Übertragung von Spivaks A Critique of Postcolonial Reason ins Deutsche”, in: Christoph Ernst, Walter Sparn and Hedwig Wagner (eds.), Kulturhermeneutik – Interdisziplinäre Beiträge zum Umgang mit kultureller Differenz (München: Fink 2008), 519-38.

“Beyond Difference? Recent Developments in Postcolonial and Gender Studies”, in: Ansgar Nünning and Jürgen Schlaeger (eds.), English Studies Today (Trier: wvt, 2007), 117-37.

with Kurt Tetzeli von Rosador: “Thomas Middleton: Lost Plays”, in: Gary Taylor and John Lavagnino (eds.), Middleton – The Complete Works & Companion (Oxford: Oxford University Press, 2007), 328-33.

with Ina Habermann: “Editorial”, in: Doris Feldmann and Ina Habermann (eds.), Theorising Cultural Difference and Transdifference, Journal for the Study of British Cultures 13, 2. (Tübingen: Narr, 2006), 99-104.

“Nachwort”, in: Anthony Trollope, Barchester Towers, transl. by Andrea Ott (Zürich: Manesse, 2005), 881-893.
“Zur (De-)Konstruktion politischer Identitäten und Differenzen im englischen Roman 1794/1832”, in: Hansjörg Bay and Kai Merten (eds.), Die Ordnung der Kulturen: Zur Konstruktion ethnischer, nationaler und zivilisatorischer Differenzen 1750-1830 (Würzburg: Königshausen & Neumann, 2005), 299-312.

Clueless? Der Jane Austen-Kult der 1990er Jahre”, in: Rudolf Freiburg et al. (eds.), Kultbücher (Würzburg: Königshausen & Neumann, 2004), 183-200.

“Sexual/Violent Encounters in the Old World: The Textual (De/Re)Construction of Meaning and Order in Tom Stoppard’s Dirty Linen and The Real Inspector Hound “, in: Harald Zapf/Klaus Lösch (eds.), Cultural Encounters in the New World: Literatur- und kulturwissenschaftliche Beiträge zur Sprach- und Literaturwissenschaft (Tübingen: Narr, 2003), 113-25.

“Der ‘andere’ Blick: Englische Literatur aus der Sicht der Gender Studies”, in: Hans Vilmar Geppert and Hubert Zapf (eds.), Theorien der Literatur: Grundlagen und Perspektiven (Tübingen: Francke, 2003), 191-205.

“Nachwort”, in: Anthony Trollope, Septimus Harding, Spitalvorsteher, transl. by Andrea Ott (Zürich: Manesse, 2002), 365-79.

“Through the Mirror Stage and What the Scholars of Cultural/Post-colonial Studies Found There”, in: Jürgen Kramer and Bernhard Klein (eds.), Common Ground? Crossovers Between Cultural Studies and Postcolonial Studies (Trier: wvt, 2001), 21-31.

“The Detection of the Homo Politicus: Textual/Sexual Politics in William Godwin’s Caleb Williams“, in: Walter Göbel et al. (eds.), Engendering Images of Man in the Long Eighteenth Century (Trier: wvt, 2001), 68-80.

“The Constructions and Deconstructions of Gendered Bodies in Selected Plays of Christopher Marlowe”, in: Darryll Grantley and Nina Taunton (eds.), The Body in Late Medieval and Early Modern Culture (Aldershot, Burlington: Ashgate, 2000), 23-31, 203-5.

“Stoker’s/Coppola’s Dracula: Victorian Culture Then and Now”, in: Raimund Borgmeier, Herbert Grabes and Andreas H. Jucker (eds.), Anglistentag 1997 Gießen: Proceedings (Trier: wvt, 1998), 369-78.

“Peace as the Result of ‘the Method of Merchandise’: Ideological Warfare in George Lillo’s The London Merchant “, in: Paul-Gabriel Boucé (ed.), Guerre et paix: la Grande-Bretagne au XVIIIe siècle (Paris: Presses de la Sorbonne Nouvelle, 1998), 293-302.

“The End(s) of ‘Knowable Communities’: The Political/Literary Representation of Country Towns After the First Reform Bill (1832)”, in: Jürgen Kamm (ed.), The City and the Country: Proceedings of the Sixth British Cultural Studies Conference Dresden 1995 (Essen: Die Blaue Eule, 1997), 51-63.

“Economic and/as Aesthetic Constructions of Britishness in Eighteenth-Century Domestic Travel Writing”, in: Manfred Pfister (ed.), The Discovery of Britain, Journal for the Study of British Cultures 4 (Tübingen: Narr, 1997), 31-45.

“Multimedia Shakespeares”, in: Doris Feldmann, Fritz Wilhelm Neumann and Thomas Rommel (eds.), ‘Anglistik im Internet’, Anglistische Forschungen, Vol. 240 (Heidelberg: Winter, 1997), 129-43.

“Literaturwissenschaft, New Men’s Studies und das Drama der englischen Renaissance”, in: Walter Erhart and Britta Herrmann (eds.), Wann ist der Mann ein Mann? Zur Geschichte der Männlichkeit (Stuttgart, Weimar: Metzler, 1997), 134-48.

“Victorian (Dis)Enchantments: Fantasy and Realism in the Visions and Revisions of Scrooge and Alice”, in: Dieter Petzold (ed.), Fantasy in Film, Fernsehen und Literatur, Anglistik und Englischunterricht, Vol. 59 (Heidelberg: Winter, 1996), 101-25.

“The Modern ‘Art of Puffing’: Theatrical and Political Discourses in R. B. Sheridan’s The Critic“, in: Bertrand Rougé (ed.), Q/W/E/R/T/Y: Arts, Littératures & Civilisations du Monde Anglophone 5 (Pau: Publications de l’Université de Pau, 1995), 87-97.

“Secrecy and Surveillance: The Discourses of Power in the Realistic Fiction of 1886”, in: Wolfgang Riehle and Hugo Keiper (eds.), Anglistentag 1994 Graz: Proceedings (Tübingen: Niemeyer, 1995), 547-59.

“Erkenntnis und Sprache in Charles Dickens’ Hard Times”, Literatur in Wissenschaft und Unterricht, Vol. 19 (1986), 195-214.

 

3. Articles

with N. Böhm: ‘Identität’, ‘Alterität’, ‘Fremdheit’ in: O. Wischmeyer (ed.), Lexikon der Bibelhermeneutik (Berlin and New York: de Gruyter, 2009), 10-11, 186, 275-76.

et al. “Einleitung: Verschieden Übersetzen”, in: Christoph Ernst, Walter Sparn and Hedwig Wagner (eds.), Kulturhermeneutik: Interdisziplinäre Beiträge zum Umgang mit kultureller Differenz (München: Fink, 2008), 491-94.

with J. Verschragen: “Neue Akzente für die Förderung geisteswissenschaftlicher Forschung”, Anglistik, Vol. 16, No. 1 (2005), 51-54.

with I. Habermann: “Das Graduiertenkolleg ‘Kulturhermeneutik im Zeichen von Differenz und Transdifferenz’ an der Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg”, Anglistik, Vol. 14, No. 2 (2003), 105-12.

“Geschlechtlichkeit mikroskopiert”, Shakespeare Jahrbuch, Vol. 139 (2003), 282-88.

with I. Habermann: “Cultural Feminism, Gendered Identity, Geschlechterrolle, Women’s Cultural Criticism”, in: Renate Kroll (ed.), Metzler-Lexikon Gender Studies (Stuttgart: Metzler, 2002); with S. Schülting: Artikel über “Gender Studies/Genderforschung”, ebd., 54-55, 145-146, 158-159, 407-408; 143-145.

“Begehren, Sigmund Freud individuelles Unbewußtes, Jacques-Marie Émile Lacan, Logozentrismus, Magischer Realismus, Psychoanalytische Literaturwissenschaft”, in: Ansgar Nünning (ed.), Metzler-Lexikon Literatur- und Kulturtheorie (Stuttgart: Metzler, 1998, 2. Aufl. 2001), 52-53, 194-195, 652-653, 357-359, 390-391, 399-400, 532-534.

with S. Schülting: “Androgynität, Androzentrismus, Simone de Beauvoir, Judith Butler, Hélène Cixous, Écriture féminine, Shoshana Felman, Feministische Literaturtheorien, Frauenbilder, Gay and Lesbian Theory, Gender, Gender Studies, Geschlechterdifferenz, Geschlechtsidentität und Geschlechterrolle, Sandra M. Gilbert/Susan Gubar, Gynozentrismus, Luce Irigaray, Julia Kristeva, Männlichkeit, Matriarchat, Kate Millett, Misogynie, Misreading, Patriarchat, Phallozentrismus, Sexismus, Elaine Showalter, Weiblichkeit/Weibliche Ästhetik, Women’s Studies”, in: Ansgar Nünning (ed.), Metzler-Lexikon Literatur- und Kulturtheorie (Stuttgart: Metzler, 1998, 2. Aufl. 2001), 17-18, 18, 51, 77-78, 84-86. 129-130, 167-168, 168-171, 192-193, 210-211, 217-218, 218-220, 222-223, 223-224, 224-225, 234-235, 289-290, 338-339, 339, 408-409, 441, 443, 215, 493-494, 503-504, 583, 583-584, 664, 683-684.

with A. Beinroth: “Electronic Shakespeare Resources”, Erfurt Electronic Studies in English (1998) [http://webdoc.sub.gwdg.de/edoc/ia/eese.html].

“Shakespeare-Zeitschriften 1965-87: Ein Sammelbericht”, Jahrbuch der Deutschen Shakespeare-Gesellschaft West 1988, 293-301.

 

4. Reviews

“Claudia Lillge, Arbeit: Eine Literatur- und Mediengeschichte Großbritanniens (Paderborn: Fink, 2016)”, Archiv für Sozialgeschichte (online) 59, 2019, URL: <http://www.fes.de/cgi-bin/afs.cgi?id=81897> [16.5.2019].

“Stefan Horlacher, Bettina Jansen, Wieland Schwanebeck (eds.), Männlichkeit: Ein interdisziplinäres Handbuch (Stuttgart: Metzler, 2016)”, Anglia Vol. 134 (2016), 724-726.

“Fiona McNeill, Poor Women in Shakespeare. Cambridge: Cambridge University Press, 2011; Patricia Pender, Early Modern Women’s Writing and the Rhetoric of Modesty: Early Modern Literature in History. Basingstoke and New York: Palgrave Macmillan, 2012; Gail Marshall, Shakespeare and Victorian Women. Cambridge: Cambridge University Press, 2012.” Shakespeare-Jahrbuch Vol. 150 (2014), 217-219.

with Nadine Böhm-Schnitker: “Juliet John, Dickens and Mass Culture (Oxford: Oxford University Press, 2010)”, English Studies 94.6 (2013), 743-744.

“Evelyn Gajovski (ed.), Presentism, Gender, and Sexuality in Shakespeare. (Basingstoke, 2009)”, Shakespeare-Jahrbuch Vol. 148 (2012), 245-247.

“Beck, Rudolf, Nymphen, Zyklopen und ‘Satanic Mills’: Funktionsgeschichtliche Studien zur englischen Literatur im Zeitalter der Industriellen Revolution (Würzburg: Königshausen & Neumann, 2009)”, Anglia Vol. 128 (2010), 155–157.

“Bates, Catherine, Masculinity, Gender and Identity in the English Renaissance Lyric. (Cambridge: Cambridge University Press, 2007); Billing, Christian M., Masculinity, Corporality and the English Stage 1580-1635. (Aldershot: Ashgate, 2008); MacFaul, Thomas, Male Friendship in Shakespeare and his Contemporaries. (Cambridge: Cambridge University Press, 2007, reprinted 2008); Vaught, Jennifer C., Masculinity and Emotion in Early Modern English Literature (Women and Gender in the Early Modern World). (Aldershot: Ashgate, 2008)”, Shakespeare-Jahrbuch Vol. 146 (2010), 228-31.

“Gabriel Egan (ed.), Green Shakespeare: From Ecopolitics to Ecocriticism. Accents on Shakespeare. (London: Routledge, 2006); Ewan Fernie ed., Spiritual Shakespeares. Accents on Shakespeare. (London: Routledge, 2005); Arthur F. Kinney, Shakespeare and Cognition: Aristotle’s Legacy and Shakespearean Drama. (London: Routledge, 2006)”, Shakespeare-Jahrbuch Vol. 144 (2008), 240-242.

“Paul Goetsch, Monsters in English Literature: From the Romantic Age to the First World War (Frankfurt a.M., 2002)”, Archiv Vol. 242 (2005), 202-203.

“Paul Goetsch, The Oral and the Written in Nineteenth-Century British Fiction (Frankfurt a.M., 2003)”, Literaturwissenschaftliches Jahrbuch Vol. 45 (2004), 395-397.

“Sarah Richards, Eighteenth-Century Ceramics: Products For a Civilised Society (Manchester, 1999)”, Journal for the Study of British Cultures Vol. 8 (2001), 224-226.

“Vivien Jones (ed.), Women and Literature in Britain 1700-1800 (Cambridge, 2000)”, Anglia Vol. 119 (2001), 295-297.

“Carolyn Dever, Death and the Mother from Dickens to Freud: Victorian Fiction and the Anxiety of Origins (Cambridge, 1998)”, Anglia Vol. 118 (2000), 464-67.

with Ina Habermann: “Vera Nünning, ‘A Revolution in Sentiments, Manners and Moral Opinions’: Catharine Macaulay und die politische Kultur des englischen Radikalismus, 1760-1790 (Heidelberg, 1998)”, Zeitschrift für Anglistik und Amerikanistik 48 (2000), 80-82.

“Monika Fludernik, Towards a ‘Natural’ Narratology (London, 1996)”, Anglia Vol. 117 (1999), 450-53.

“Priscilla L. Walton, Patriarchal Desire and Victorian Discourse: A Lacanian Reading of Anthony Trollope’s Palliser Novels (Toronto, 1995)”, Anglia Vol. 116 (1998), 431-33.

“Susana Onega (ed.), Telling Histories: Narrativizing History, Historicizing Literature (Amsterdam, Atlanta, 1995) / Paul Hamilton, Historicism (London, 1996)”, Archiv Vol. 234 (1997), 367-69.

“Ros Ballaster, Seductive Forms: Women’s Amatory Fiction from 1684 to 1740 (Oxford, 1992)”, Archiv Vol. 231 (1994), 160-64.

The Complete Works of Christopher Marlowe, vol. 2, Dr Faustus, ed. Roma Gill (Oxford, 1990)”, Archiv Vol. 228 (1991), 149-52.

“Kenneth Friedenreich, Roma Gill and Constance B. Kuriyama (eds.), ‘A Poet and a filthy Play-maker’: New Essays on Christopher Marlowe (New York, 1988)”, Jahrbuch der Deutschen Shakespeare-Gesellschaft West 1990, 294-296.

“Hugo Keiper, Studien zur Raumdarstellung in den Dramen Christopher Marlowes: Dramaturgie und dargestellte Wirklichkeit (Essen, 1988)”, Archiv Vol. 227 (1990), 193-95.

William Shakespeare, Sämtliche Werke, Bde. 1-3, 5. Aufl., ed. by Erich Loewenthal, Vol. 4, 4. Aufl., ed. by Lambert Schneider (Heidelberg, 1987)”, Jahrbuch der Deutschen Shakespeare-Gesellschaft West 1989, 371-372.

“Sammelbesprechung: The Complete Works of Christopher Marlowe, vol. 1, ed. Roma Gill (Oxford, 1987) / Bruce E. Brandt, Christopher Marlowe and the Metaphysical Problem Play (Salzburg, 1985) / Clifford Leech, Christopher Marlowe: Poet for the Stage (New York, 1986) / Simon Shepherd, Marlowe and the Politics of Elizabethan Theatre (Brighton, 1986)”, Jahrbuch der Deutschen Shakespeare-Gesellschaft West 1988, 287-94.

Selected Letters and Journals of George Crabbe, ed. T. C. Faulkner (Oxford, 1985)”, Anglia Vol. 106 (1988), 252-54.

“Wolfgang Stellmacher (ed.), Auseinandersetzung mit Shakespeare: Texte zur deutschen Shakespeare-Aufnahme 1790-1830 (Berlin, 1985)”, Jahrbuch der Deutschen Shakespeare-Gesellschaft West 1987, 224-25.

“Peter Smith, Public and Private Value: Studies in the Nineteenth-Century Novel (Cambridge, 1984)”, Archiv Vol. 223 (1986), 413-15.

“Johannes H. Birringer, Marlowe’s ‘Dr Faustus’ and ‘Tamburlaine’: Theological and Theatrical Perspectives (Frankfurt a. M., Bern, New York, 1984)”, Jahrbuch der Deutschen Shakespeare-Gesellschaft West 1986, 261.

“Hansjürgen Blinn (ed.), Shakespeare-Rezeption: Die Diskussion um Shakespeare in Deutschland, Vol. 1: Ausgewählte Texte von 1741-1788 (Berlin, 1982)”, Jahrbuch der Deutschen Shakespeare-Gesellschaft West 1984, 264-66.

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